Budownictwo zrównoważone i energooszczędne, odnawialne źródła energii, klimat i środowisko, historia techniki, historia metod obliczeniowych, technologia betonu, komputery w projektowaniu i edukacji, innowacyjne metody dydaktyczne. Sprawdź obszar specjalizacji tego tutora w Bazie Wiedzy UPWr
- studentka lub student uczęszczający na zajęcia w ramach Seminarium dyplomowego na 7. semestrze na kierunku Budownictwo,
- z sukcesami, zainteresowaniami, dobrymi ocenami na studiach,
- ale także/lub z problemami w odnalezieniu się na studiach i określeniu celów.
- zainteresowana/zainteresowany współpracą tutorską przez co najmniej 1 semestr. BRAK wolnych miejsc u tego tutora w bieżącym semestrze.
- rozwój uzdolnień tutee w zakresie celów dydaktycznych przedmiotu,
- wsparcie indywidualnych zainteresowań i działań edukacyjnych i naukowych studenta,
- realizacja celu może polegać na przygotowaniu pracy dyplomowej w całości lub części, albo przeprowadzeniu badań, analiz, opracowaniu wyników, opracowaniu artykułu.
Urodziłem się i wychowałem w Bielawie na Dolnym Śląsku, z nieodłącznym widokiem Gór Sowich na horyzoncie. Ukończyłem Technikum Radiotechniczne w Dzierżoniowie, po której to szkole pozostało mi zainteresowanie prądem elektrycznym, elektroniką i komputerami. Wybrałem studia na kierunku Budownictwo rolnicze, bo chciałem mieszkać na wsi, w domu ogrzewanym energią Słońca. Po studiach znalazłem jednak pracę na tej samej Uczelni i rozpocząłem karierę nauczyciela akademickiego i naukowca. Głównym obszarem moich zainteresowań naukowych jest technologia betonu. Brałem udział w wielu badaniach naukowych i ekspertyzach naukowo-technicznych. Drugą ważną dla mnie dziedziną jest wykorzystanie technik komputerowych w projektowaniu i analizie konstrukcji budowlanych. Z czasem, coraz ważniejsze stawały się dla mnie kwestie związane z poszanowaniem i ochroną środowiska naszej Planety, zagrożonego przez intensywny rozwój cywilizacji.
Od wielu lat jestem zaangażowany w działania Fundacji Uniwersytet Dzieci. Prowadzę zajęcia, wykłady, jestem także autorem scenariuszy zajęć i filmów edukacyjnych. W roku 2017 zostałem laureatem nagrody tej Fundacji za najlepszy scenariusz zajęć. Praca z dziećmi uświadomiła mi, że zabawa to także nauka, tylko bardziej radosna i zaangażowana. Doświadczenia z pracy z dziećmi staram się wykorzystywać podczas zajęć ze studentami, by przypomnieć im, jak przyjemnie jest dowiadywać się nowych rzeczy.
Dostrzegam wielką potrzebę zmiany sposobu uczenia – przez nauczycieli i uczenia się – przez studentów. Od kilku lat stale rozwijam swoje umiejętności w tym zakresie i wprowadzam zarówno nowe, jak i znane od dawna, lecz zapomniane metody pracy dydaktycznej.
Podczas zajęć ze studentami szczególnie cenię sobie bezpośredni kontakt z grupą, pozwalający odnaleźć indywidualny potencjał każdej osoby i jej optymalną rolę w grupie. Ważna jest też dla mnie opieka nad pracami dyplomowymi ze względu na jej twórczy charakter i satysfakcję, gdy codzienny wysiłek żmudnej pracy zamienia się w dzieło.
Ważna jest dla mnie szczerość i prostota. W życiu prywatnym wiele czytam, staram się być jak najbliżej natury i jak najwięcej rozumieć ze świata, w którym żyjemy.