Centrum Kształcenia Ustawicznego w latach 2008-2015 przyczyniło się do podniesienia kwalifikacji ponad 9,5 tysięcy osób. Kształcenie odbywało się w różnych formach (studia podyplomowe, kursy, szkolenia) i skierowane było do szerokiego grona odbiorców. O potencjale i możliwościach organizacyjnych CKU świadczy jednak przede wszystkim bogaty przekrój tematów, w jakich realizuje kształcenie.
Odpowiadając na potrzeby rynku, CKU realizuje zadania finansowane ze źródeł zewnętrznych, poprzez pozyskanie dofinansowania z Unii Europejskiej czy krajowych środków (kształcenie bezpłatne dla Beneficjentów ostatecznych), jak i finansowane bezpośrednio przez uczestników.
Centrum posiada w swojej ofercie stałe propozycje szkoleń/kursów/studiów podyplomowych, które uzupełnia w oparciu o badanie potrzeb rynku w zakresie kształcenia ustawicznego. Obok oferty stałej oferuje produkty „szyte na miarę”, w odpowiedzi na zapytanie ze strony konkretnego podmiotu. Ponadto wychodząc naprzeciw indywidualnym odbiorcom oferty, umożliwia bezpośrednie zgłaszanie pomysłów na kursy/szkolenia, które mogłyby być zrealizowane w Centrum.
Do najważniejszych i najciekawszych dotychczas zrealizowanych działań CKU należą:
– „Zarządzanie i inżynieria produkcji – nowa oferta edukacyjna Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu” – POKL
– „Szkolenia z zakresu finansów gospodarstwa rolnego, ubezpieczenia rolników i gospodarstw rolnych z terenu woj. dolnośląskiego, opolskiego i lubuskiego” – PROW
– szkolenia specjalistyczne z zakresu AutoCAD-a, odnawialnych źródeł energii, obsługi maszyn i urządzeń wymagających uprawnień
– zajęcia laboratoryjne z biologii, chemii i fizyki dla uczniów szkół średnich.
Ponadto CKU jako Partner realizuje zadanie pod nazwą „E-podręczniki do kształcenia ogólnego”. Efektem prac zespołu projektowego będzie 21 e-podręczników do przedmiotów przyrodniczych, które będą nieodpłatnie udostępnione wszystkim osobom i podmiotom zainteresowanym wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi w procesie kształcenia.Zestawienie wszystkich dotychczas zrealizowanych szkoleń/studiów podyplomowych/kursów przedstawia tabela.
Odpowiadając na potrzeby rynku, CKU realizuje zadania finansowane ze źródeł zewnętrznych, poprzez pozyskanie dofinansowania z Unii Europejskiej czy krajowych środków (kształcenie bezpłatne dla Beneficjentów ostatecznych), jak i finansowane bezpośrednio przez uczestników.
Centrum posiada w swojej ofercie stałe propozycje szkoleń/kursów/studiów podyplomowych, które uzupełnia w oparciu o badanie potrzeb rynku w zakresie kształcenia ustawicznego. Obok oferty stałej oferuje produkty „szyte na miarę”, w odpowiedzi na zapytanie ze strony konkretnego podmiotu. Ponadto wychodząc naprzeciw indywidualnym odbiorcom oferty, umożliwia bezpośrednie zgłaszanie pomysłów na kursy/szkolenia, które mogłyby być zrealizowane w Centrum.
Do najważniejszych i najciekawszych dotychczas zrealizowanych działań CKU należą:
– „Zarządzanie i inżynieria produkcji – nowa oferta edukacyjna Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu” – POKL
– „Szkolenia z zakresu finansów gospodarstwa rolnego, ubezpieczenia rolników i gospodarstw rolnych z terenu woj. dolnośląskiego, opolskiego i lubuskiego” – PROW
– szkolenia specjalistyczne z zakresu AutoCAD-a, odnawialnych źródeł energii, obsługi maszyn i urządzeń wymagających uprawnień
– zajęcia laboratoryjne z biologii, chemii i fizyki dla uczniów szkół średnich.
Ponadto CKU jako Partner realizuje zadanie pod nazwą „E-podręczniki do kształcenia ogólnego”. Efektem prac zespołu projektowego będzie 21 e-podręczników do przedmiotów przyrodniczych, które będą nieodpłatnie udostępnione wszystkim osobom i podmiotom zainteresowanym wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi w procesie kształcenia.Zestawienie wszystkich dotychczas zrealizowanych szkoleń/studiów podyplomowych/kursów przedstawia tabela.
Tabela: Zestawienie szkoleń/studiów podyplomowych/kursów realizowanych w CKU w latach 2008-2015
Lp. | Nazwa | Forma kształcenia | Źródło finansowania | Liczba uczestników |
---|---|---|---|---|
1. | Szkolenia dla kadry zarządzającej i pracowników merytorycznych jednostek doradztwa rolniczego | szkolenie | zlecenie instytucjonalne | 1563 |
2. | Internet ułatwia życie – wsparcie dla mieszkańców obszarów wiejskich z gmin: Czernica, Długołęka, Oleśnica | szkolenie | EFS | 40 |
3. | Internet ułatwia życie – wsparcie dla mieszkańców obszarów wiejskich z gmin: Bierutów, Dobroszyce, Oleśnica | szkolenie | EFS | 40 |
4. | Zajęcia laboratoryjne z chemii/biologii pobudzające i rozwijające zainteresowanie naukami przyrodniczymi. | laboratoria | zlecenie instytucjonalne | 144 |
5. | Wrocławski Absolwent 2011/2012 | kurs | zlecenie instytucjonalne | 26 |
6. | AutoCAD 2010 – poziom podstawowy I edycja | kurs | zlecenie indywidualne | 19 |
7. | Ocena stanu użytków rolnych, rozpoznawanie roślin uprawnych i chwastów, weryfikacja zobowiązań Dobrej Kultury Rolnej, wymogów wzajemnej zgodności w aspekcie realizowanych kontroli | szkolenie | zlecenie instytucjonalne | 22 |
8. | Kurs nadający uprawnienia operatora pilarek łańcuchowych i kos spalinowych | kurs | zlecenie instytucjonalne | 10 |
9. | Zarządzanie projektami europejskimi – pozyskiwanie środków finansowych na rozwój małych miast i obszarów wiejskich | studia podyplomowe | zlecenie indywidualne | 16 |
10. | Z internetem w świat dla mieszkańców gmin: Bardo, Ciepłowody, Ząbkowice Śląskie | szkolenie | EFS | 40 |
11. | Z internetem w świat dla mieszkańców gmin: Chojnów, Krotoszyce, Miłkowice | szkolenie | EFS | 40 |
12. | Wykorzystanie komputera w zarządzaniu gospodarstwem rolnym przez dolnośląskich rolników | szkolenie | EFRR | 360 |
13. | Twoja wiedza. Twoja Firma. Zarzuć sieci współpracy. | seminaria i konferencje | EFS | 64 |
14. | AutoCAD 2010 – poziom podstawowy II edycja | kurs | zlecenie indywidualne | 16 |
15. | AutoCAD – modelowanie 3D i wizualizacja I edycja | kurs | zlecenie indywidualne | 9 |
16. | AutoCAD 2010 – poziom podstawowy dla studentów posiadających orzeczenie o niepełnosprawności | kurs | zlecenie instytucjonalne | 7 |
17. | Zajęcia laboratoryjne z biologii/chemii pobudzające i rozwijające zainteresowanie naukami przyrodniczymi. | laboratoria | zlecenie instytucjonalne | 60 |
18. | Zajęcia laboratoryjne z chemii pobudzające i rozwijające zainteresowanie naukami przyrodniczymi. | laboratoria | zlecenie instytucjonalne | 183 |
19. | Praktyczne zajęcia laboratoryjne dla uczniów branży gastronomicznej, kształcących się w zawodach: technik żywienia i gospodarstwa domowego, technik organizacji usług gastronomicznych, kucharz, technik technologii żywności, kucharz małej gastronomii | laboratoria/warsztaty | zlecenie instytucjonalne | 1488 |
20. | Trzydniowe zajęcia praktyczne dla uczniów branży rolniczej, kształcących się w zawodach: technik rolnik, technik weterynarii, technik ochrony środowiska, technik architektury krajobrazu, w nowocześnie wyposażonych placówkach edukacyjnych na terenie Polski, wyposażonych w zaplecze dydaktyczne właściwe dla branży rolniczej | laboratoria/warsztaty | zlecenie instytucjonalne | 192 |
21. | Praktyczne zajęcia laboratoryjne dla uczniów branży rolniczej, kształcących się w zawodach: technik leśnik, technik weterynarii, technik mechanizacji rolnictwa, technik rolnik, technik hodowca koni, technik ochrony środowiska, technik inżynierii środowiska i melioracji, rolnik, mechanik – operator pojazdów i maszyn rolniczych, ogrodnik | laboratoria/warsztaty | zlecenie instytucjonalne | 992 |
22. | Yura – opracowanie transgranicznej strategii na rzecz młodzieży w regionach z problemami migracyjnymi | zajęcia edukacyjne/praktyki | zlecenie instytucjonalne | 150 |
23. | Zarządzanie projektami unijnymi | szkolenie | zlecenie instytucjonalne | 4 |
24. | Odnawialne źródła energii | szkolenie | zlecenie indywidualne | 19 |
25. | Szkolenia z zakresu finansów gospodarstwa rolnego, ubezpieczenia rolników i gospodarstw rolnych z terenu woj. dolnośląskiego, opolskiego i lubuskiego | szkolenie | EFRR | 1046 |
26. | Analiza finansowa przedsiębiorstwa/ gospodarstwa rolnego | szkolenie | zlecenie instytucjonalne | 35 |
27. | Zajęcia z biologii/fizyki/chemii pobudzające i rozwijające zainteresowanie naukami przyrodniczymi. | laboratoria | zlecenie instytucjonalne | 105 |
28. | Traumatyczna żałoba – diagnoza i terapia | warsztaty | zlecenie instytucjonalne | 33 |
29. | Praktyczne zajęcia laboratoryjne dla uczniów branży rolniczej, kształcących się w zawodach: technik leśnik, technik weterynarii, technik mechanizacji rolnictwa, technik rolnik, technik hodowca koni, technik ochrony środowiska, technik inżynierii środowiska i melioracji, rolnik, mechanik – operator pojazdów i maszyn rolniczych, ogrodnik. | laboratoria/warsztaty | zlecenie instytucjonalne | 398 |
30. | Praktyczne zajęcia laboratoryjne dla uczniów branży gastronomicznej, kształcących się w zawodach: technik żywienia i gospodarstwa domowego, technik organizacji usług gastronomicznych, kucharz, technik technologii żywności, kucharz małej gastronomii | laboratoria/warsztaty | zlecenie instytucjonalne | 661 |
31. | Szkoła zdrowego żywienia dla mieszkańców gmin: Długołęka, Kobierzyce, Żórawina | kurs | EFS | 40 |
32. | Szkoła zdrowego żywienia dla mieszkańców gmin: Mietków, Jordanów Śląski, Czernica | kurs | EFS | 40 |
33. | Zarządzanie i inżynieria produkcji – nowa oferta edukacyjna Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu – Zad. 5 Kształcenie ustawiczne: realizacja specjalistycznych szkoleń stacjonarnych dla osób spoza społeczności akademickiej | szkolenie | EFS | 740 |
34. | Ustawiczne All inclusive – staże zagraniczne dla pracowników naukowo –dydaktycznych i dydaktycznych | staż | EFS | 54 |
35. | Ustawiczne All inclusive – studia podyplomowe „Odnawialne źródła energii i gospodarka odpadami” | studia podyplomowe | EFS | 120 |
36. | Ustawiczne All inclusive – AutoCAD poziom podstawowy i zaawansowany | kurs | EFS | 80 |
37. | Ustawiczne All inclusive – szkolenia specjalistyczne zaawansowanego języka angielskiego | szkolenie | EFS | 30 |
38. | Ustawiczne All inclusive – indywidualne szkolenia specjalistyczne dla pracowników naukowo –dydaktycznych i dydaktycznych | szkolenie | EFS | 30 |
39. | Trzydniowe zajęcia praktyczne dla uczniów branży rolniczej, kształcących się w zawodach: technik rolnik, technik weterynarii, technik ochrony środowiska, technik architektury krajobrazu, w nowocześnie wyposażonych placówkach edukacyjnych na terenie Polski, wyposażonych w zaplecze dydaktyczne właściwe dla branży rolniczej | laboratoria/warsztaty | zlecenie instytucjonalne | 96 |
40. | Praktyczne zajęcia laboratoryjne dla uczniów branży energetyczno – elektrycznej, kształcących się w zawodach: elektromechanik, elektryk, elektromonter, technik – elektryk, technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej | laboratoria/warsztaty | zlecenie instytucjonalne | 180 |
41. | Rozpoznawalność odmian jabłoni i gruszy | szkolenie | zlecenie instytucjonalne | 34 |
42. | Zarządzanie potencjałem dydaktycznym Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu poprzez wdrożenie technologii IT – Zad. 2 Podnoszenie kompetencji kadry kierowniczej – kurs umiejętności miękkich | kurs | EFS | 157 |
43. | Zarządzanie potencjałem dydaktycznym Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu poprzez wdrożenie technologii IT – Zad. 2 Podnoszenie kompetencji kadry kierowniczej – studia MBA | studia podyplomowe | ESF | 9 |
44. | Praktyczne zajęcia laboratoryjne dla uczniów branży gastronomicznej kształcących się w zawodach: kucharz, technik żywienia i usług gastronomicznych, technik żywienia i gospodarstwa domowego, technik technologii żywności, technik kucharz, technik organizacji usług gastronomicznych, piekarz, cukiernik, kucharz małej gastronomii | laboratoria/warsztaty | zlecenie instytucjonalne | 167 |
45. | Praktyczne zajęcia laboratoryjne dla uczniów kształcących się w zawodzie technik weterynarii | laboratoria/warsztaty | zlecenie instytucjonalne | 147 |