Wrocławski Slam Dydaktyczny 2019
0zł
- Patronat
- Wrocławski Slam Dydaktyczny 2019 został organizowany w ramach IV ogólnopolskiej konferencji z cyklu „O edukacji inaczej”, która odbyła się w dniach 17 i 18 października 2019 r. w Centrum Edukacyjno-Rozwojowym Pałac Wrocław Pawłowice. Tegoroczną edycję poświęcono zagadnieniu: „Edukacja w epoce cyfrowej”.
Patronat specjalny nad konkursem dydaktycznym dla nauczycieli pn. Wrocławski Slam Dydaktyczny 2019 objęli Prorektorzy właściwi ds. kształcenia wrocławskich uczelni: Uniwersytetu Wrocławskiego, prof. dr hab. Ryszard Cach, Politechniki Wrocławskiej, prof. dr hab. Andrzej Dziedzic, Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, prof. dr hab. Józef Sowiński. Organizatorem konkursu jest Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu.
- Cel
- Celem konkursu było przede wszystkim dzielenie się i promowanie dobrych praktyk dydaktycznych nawiązujących do tematyki tegorocznej konferencji. Stał się on doskonałą okazją do kreatywnej prezentacji własnego warsztatu dydaktycznego i czerpania z doświadczeń nauczycieli różnych szczebli nauczania.
Uczestnicy konkursu przedstawili swoje doświadczenie dydaktyczne odnoszące się do obszaru tematycznego konferencji. Prezentować można było zatem: proces lub narzędzie do weryfikacji przydatności treści dostępnych w Internecie, przedmiot prowadzony w oparciu o bazę danych, założenia pracy projektowej prowadzonej w chmurze, wirtualne laboratorium lub wybrany przedmiot realizowany na platformie e-learningowej itp.
- Przebieg
- 1) W pierwszym etapie konkursu osoby zainteresowane udziałem przesłały drogą e-mailową swoje zgłoszenie, spełniające warunki określone w Regulaminie konkursu.
2) Komisja konkursowa wybrała 7 zgłoszeń, które zostały zaprezentowane podczas pierwszego dnia konferencji. Każda prezentacja nie przekroczyła 8 minut; uczestnicy konkursu dbali o jej wygłoszenie w sposób zrozumiały, atrakcyjny, angażujący publiczność, oparty na interakcji z nią. W drugim etapie konkursu udział wzięli:
– Dycewicz Oliwa, z Dwujęzycznej Szkoły Podstawowej ATUT Fundacji Edukacji Międzynarodowej, z prezentacją pt. „Tropy zbrodni”, dotyczącą autorskiej innowacji dydaktycznej w obszarze przedmiotów przyrodniczych, opartej na zasadach gamifikacji,
– Hajdasz Ewa, z Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, z prezentacją pt.”Kurs języka angielskiego dla studentów architektury krajobrazu na platformie Moodle”, obrazującą wybrane narzędzia e-learningowe i blended-learningowe,
– dr Greczyło Tomasz, z Uniwersytetu Wrocłwskiego, z prezentacją pt. „Technologia informacyjno-komunikacyjna i… miłość”, promującą refleksyjne włączanie technologii w proces nauczania,
– Kapuśniak Monika, z Szkoły Podstawowej nr 118 we Wrocławiu, z prezentacją pt. „Yoda ma kod(a) a nauczyciel miecz świetlny”, na temat zastosowania kodów QR w edukacji, zawierającą elementy pokoju zagadek,
– dr inż. Kilian Wojciech, z Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, z prezentacją pt. „It’s a lemon!”, w której proponował zmniejszenie wykorzystania mediów cyfrowych w dydaktyce, na rzecz zapewnienia różnorodnych bodźców sensorycznych, a przez to harmonijnego, holistycznego rozwoju ucznia/studenta,
– Michalczak Natalia, z Szkoły Podstawowej nr 88 we Wrocławiu, z prezentacją pt. „Ballady & Romance” pokazującą optymalne połączenie technologii audiowizualnych z umiejętnością budowania relacji, samostanowienia i kreatywności uczniów,
– dr hab. inż. Szewrański Szymon, z Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, z prezentacja pt. „Pokazać i zrozumieć dane” obrazującą możliwości wykorzystania w dydaktyce narzędzia analitycznego Tableau.3) Komisja konkursowa, kierowana przez prof. Barbarę Żarowską, wyłoniła i nagrodziła laureatów 3 pierwszych miejsc, biorąc pod uwagę wymagane kryteria merytoryczne i formalne oraz użyteczność i innowacyjność prezentowanego rozwiązania, a także sposób prezentacji, w tym charyzmę i kontakt slamera z publicznością.
– I miejsce zajęła Pani Natalia Michalczak,
– II miejsce – dr Tomasz Greczyło,
– III miejsce – Pani Monika Kapuśniak.Specjalne wyróżnienie przyznano Panu dr inż. Wojciechowi Kilianowi, doceniając jego propozycję obudowywania relacji podmiotowo-przedmiotowych poza rzeczywistością cyfrową.
Publiczność wybrała swojego laureata – został nim dr Tomasz Greczyło z UWr.
Osoby zainteresowane uzyskaniem bardziej szczegółowych informacji na temat wystąpień poszczególnych uczestników konkursu, wykorzystywanych przez nich metod i narzędzi dydaktycznych, prosimy o kontakt pod adresem: wroclawskislamdydaktyczny@upwr.edu.pl.
- Uczestnicy
- Do udziału w konkursie zaproszono nauczycieli, w szczególności nauczycieli akademickich, którzy chcieli zaprezentować swoje sukcesy i warsztat dydaktyczny.
- Data
- Prezentacje 7 wybranych zgłoszeń i rozstrzygnięcie konkursu – nastąpiło w toku obrad IV ogólnopolskiej konferencji z cyklu „O edukacji inaczej”, tj. w dniu 17.10.2019 r.
- Miejsce
- Centrum Edukacyjno-Rozwojowym Pałac Wrocław-Pawłowice Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu.
- Komisja konkursowa
- Skład Komisji konkursowej powołanej przez JM Rektora UPWr:
– Jolanta Góreczna z Wrocławskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli,
– dr Jolanta Horyń z Dolnośląskiego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli we Wrocławiu,
– dr Józef Krawczyk z Uniwersytetu Wrocławskiego,
– prof. Barbara Żarowska z Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu – przewodnicząca Komisji,
– prof. Adam Figiel, z Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu.
- Nagrody
- Laureatom konkursu przyznano nagrody o wartości ponad 3 500 zł. Nagrody ufundowali: Bergman Engineering Sp. z o.o., Basf Sp. z o.o., Karkonoski Park Narodowy, Park Narodowy Gór Stołowych, Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu.
- Kontakt
- Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu
Centrum Kształcenia Ustawicznego
C.K. Norwida 25, 50-375 Wrocław
wroclawskislamdydaktyczny@upwr.edu.pl
tel. 71 320 51 12, 726 700 702